اخبار, شهرداری

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری ها ی سراسر کشور از سوی رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جهت اجرا درشهرداری‌ها به استانداری‌ها ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی گروه شهرجاب به نقل از سازمان شهرداری ها و دهیاریهای کشور، در اجرای مفاد ماده (25) آیین نامه مالی شهرداری‌ها و وظایف محوله به وزارت کشور، طی جلسات برگزار شده و بحث و بررسی کارشناسی با جمعی از مدیران کل وکارشناسان منتخب دفاتر امور شهری و شوراهای استانداری‌های سراسر کشور‌ و نمایندگان دفاتر تخصصی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بخشنامه بودجه سال 1403 شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد.سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد گروه شهرجاب دوره های تخصصی شهرداری ها و شورهای اسلامی سراسر کشور برگزار کننده همایش
در این بخشنامه علاوه بر موضوعات اساسی و قوانین مرتبط با امورات جاری و عمرانی شهرداری به سیاست‌ها و راهبردهای مد نظر دولت در تقویت حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی و توجه به احکام و تکالیف بالادستی مندرج در قانون هوای پاک، توسعه زیرساختهای الکترونیک و شهر هوشمند پرداخته شده است.

همچنین توجه به تکالیف شهرداری‌ها در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، حمایت از حقوق معلولان، جهش تولید مسکن، پدافند غیر عامل و نیز مشارکت بخش خصوصی در حوزه سرمایه‌گذاری، محرومیت‌زدایی از بافت‌های ناکارآمد و محلات کم‌برخوردار نیز از دیگر نکات بارز این بخشنامه می‌باشد.

توجه به افزایش بهره‌وری در مدیریت شهری و همچنین برنامه‌ریزی برای مدیریت و پرداخت بدهی شهرداری‌ها به اشخاص حقیقی و حقوقی و توجه به مطالبات شهرداری‌ها از دستگاه‌های اجرایی و ضوابط اجرایی پیش‌بینی و پرداخت مزایای جانبی کارکنان نیز از دیگر نکات حائز اهمیت این بخشنامه می‌باشد.

شهرداری‌های سراسر کشور موظفند نسبت به تنظیم لوایح بودجه سال 1403 خود در چارچوب ضوابط بخشنامه ابلاغی و طی مراحل قانونی ابلاغ به شوراهای اسلامی و سایر مراجع ذی‌ربط اقدام نمایند.

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های  کشور در فایل زیر این خبر درج شده است.

ContentFile_11825_638392721278223239

 

بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد

سازمان شهرداری ها و دهیاری های کل کشور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۳ شهرداری های سراسر کشور ابلاغ شد گروه شهرجاب دوره های تخصصی شهرداری ها و شورهای اسلامی سراسر کشور برگزار کننده همایش

روابط عمومی شرکت شهرجاب

منبع: سازمان شهرداری ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *