بازاریابی, مقالات

بازاریابی رویداد (Event Marketing) چیست؟

بازاریابی رویداد (Event Marketing) چیست؟ گروه شهر جاب کروه شهرجاب رضا خلجی محمد رضا دهنوخلجی برگزار کننده همایش و رویداد

بازاریابی رویداد (Event Marketing) چیست؟

بازاریابی رویداد یا Event Marketing به فرایند تبلیغ، ترویج و تبدیل رویدادها به یک ابزار بازاریابی است که هدف آن جذب مشتریان، افزایش آگاهی نسبت به برند، ارتقاء فروش و ایجاد ارتباط مستقیم با مشتریان است.
در این روش، رویدادهای مختلف مانند نمایشگاه‌ها، کنفرانس‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها و تخفیف‌های ویژه برای تبلیغ و ترویج محصولات و خدمات استفاده می‌شوند.
بازاریابی رویداد به شما امکان می‌دهد تا با روبرو شدن با مخاطبان، ارتباط بیشتری برقرار کنید و از فرصت‌هایی مانند تعامل مستقیم، نمایش محصولات، ارائه دموها، برگزاری مسابقات و تخفیف‌های ویژه بهره‌برداری کنید.

بازاریابی رویداد (Event Marketing) چیست؟ گروه شهر جاب کروه شهرجاب رضا خلجی محمد رضا دهنوخلجی برگزار کننده همایش و رویداد

این روش باعث ایجاد تجربه بهتر و دلنشین تری برای مشتریان می‌شود و می‌تواند به جذب مشتریان جدید، افزایش اعتبار برند و افزایش فروش کمک کند.
مزایای بازاریابی رویداد عبارتند از:
۱. ایجاد تجربه: با امکان دسترسی به محصولات و خدمات، مشتریان می‌توانند تجربه واقعی از برند و محصولات شما را داشته باشند.
۲. ایجاد ارتباط مستقیم: امکان برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان و پاسخ به سوالات و نیازهای آن‌ها.
۳. افزایش آگاهی: بازاریابی رویداد به شما امکان می‌دهد تا بر روی مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات خود تمرکز کنید و آگاهی مشتریان را درباره برندتان افزایش دهید.
۴. ایجاد ارتباط مشتریان با برند: این روش به شما امکان می‌دهد تا ارتباط پایداری با مشتریان برقرار کنید و آن‌ها را مشتریان دائمی برندتان کنید.
۵. ترویج و فروش محصولات: بازاریابی رویداد به شما امکان می‌دهد تا محصولات و خدمات خود را به مستقیمیت بالا تبلیغ کنید و فروش را افزایش دهید.
بازاریابی رویداد یک روش مؤثر و دارای قدرت بالایی است که به شما امکان می‌دهد تا با مشتریان در تعامل مستقیم باشید و برندتان را به صورت جذاب و زنده نشان دهید.
براساس تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است، 95 درصد از بازاریاب هایی که در شرکت های بزرگ مشغول به فعالیت هستند، موافق هستند که بازاریابی رویداد فرصتی ارزشمند را برای شرکت کنندگان فراهم می کند تا در دنیایی که هر روز روابط دیجیتال در آن پر رنگ تر می شود، ارتباطات حضوری برقرار کنند.
در واقع این گروه از بازاریاب ها، بازاریابی رویداد را یک راه حل خروج از بحران دیجیتال و برقراری تعاملات حضوری و واقعی برای برند ها می دانند.

نزدیک به یک سوم بازاریاب ها معتقدند که ایونت مارکتینگ مؤثرترین روش بازاریابی در زمان حاضر است. اکثر مدیران ارشد شرکت ها در عرصه جهانی به قدرت رویدادهای زنده اعتقاد دارند و برای سرمایه گذاری بیشتر بر روی ایونت مارکتینگ در آینده برنامه ریزی می کنند.

بخش بزرگی از شرکت کنندگان در رویداد ها می گویند که پس از این رویداد، نسبت به شرکت، برند، محصول یا خدمات که در طول یک رویداد دیده اند، نظر مثبتی دارند.

چرا رویداد ها در بازاریابی مهم هستند

پاسخ به این سؤال هدف اصلی شما از بازاریابی رویداد را مشخص می کند. شناخت درست این هدف است که موفقیت یا شکست فرآیند بازاریابی در این رویداد که همان ایونت مارکتینگ است را مشخص می کند. پاسخ این سوال معیاری است که کیفیت یک رویداد بر اساس آن اندازه گیری می شود. این عامل تعیین کننده ای است که به برقراری ارتباط و تعیین استراتژی بازاریابی کمک می کند. در حقیقت باید سوال های بهتر و دقیق تری بپرسید تا بتوانید استراتژی ایونت مارکتینگ بهتری طراحی کنید.

شرکت adobe در مورد اهمیت ایونت مارکتینگ می گوید:

Companies use event marketing to promote themselves to a highly relevant audience. Industry events are often a great opportunity to meet business decisionmakers. Event marketing can build a high level of brand awareness and can help facilitate sales.

شرکت ها از بازاریابی رویدادی برای معرفی خود به مخاطبان  مرتبط استفاده می کنند. رویدادهای صنعت اغلب فرصتی عالی برای ملاقات با تصمیم گیرندگان تجاری است. بازاریابی رویداد می تواند سطح بالایی از آگاهی از برند ایجاد کند و به تسهیل فروش کمک کند.

دپارتمان رویداد و همایش گروه شهرجاب افتخار دارد که در طی سال های فعالیت خود نسبت به برگزاری همایش ها، سمینارها، دوره های آموزشی و کارگاههای تخصصی با سازمان ها و نهاد های دولتی و خصوصی از جمله شهرداری ها و شوراهای اسلامی سراسر کشور و همچنین با برندهای تجاری مختلف و بهره مندی از مجرب ترین و شناخته شده ترین اساتید حوزه های آموزشی، همکاری های مثمر ثمری را انجام داده است. برگزاری بیش از 150 همایش و سمینار در شهرهای مختلف ایران از جمله کیش، اصفهان، شیراز، تبریز،مشهد، قشم، رشت و … و همچنین برگزاری بیش از 50 وبینار تخصصی بخشی از فعالیت های این دپارتمان می باشد.

تماس با ما گروه شهر جاب گروه شهرجاب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *