عامل برتر رتبه بندی جستجوی محلی
الگوریتم گوگل برای رتبه بندی نتایج جستجوی محلی به طیف گسترده ای از سیگنال های مختلف متکی است، بنابراین تشخیص اینکه کجا باید تلاش خود را اختصاص دهید می تواند دشوار باشد. برای اطمینان از اینکه یک کسب و کار محلی رتبه خوبی برای عبارات جستجوی مرتبط دارد، توجه به تعدادی از عوامل مختلف رتبه بندی سئو محلی مهم است.
همانطور که بیشتر و بیشتر مشاغل محلی اهمیت SEO را درک می کنند، رتبه بندی خوب در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) طبیعتا سخت تر می شود. همانطور که تلاش برای موفقیت در جستجو رقابتی تر می شود، درک چگونگی تسلط بر SERP ها ارزشمندتر می شود.
در این مقاله، مهمترین عوامل برای رتبهبندی – هم در بسته محلی و هم در نتایج ارگانیک محلی – بر اساس دادههای این نظرسنجی عوامل رتبهبندی جستجوی محلی در سال 2021 از Whitespark را بررسی میکنیم. ما همچنین نشان خواهیم داد که چگونه این نتایج در طول زمان تغییر کرده اند و در مورد کارهایی که باید انرژی خود را در سال پیش رو متمرکز کنید بحث خواهیم کرد.
این اطلاعات از کجا آمده؟ نظرسنجی عوامل رتبه بندی جستجوی محلی تقریباً سالانه از زمانی که دیوید میهم آن را در سال 2008 آغاز کرد، با دارن شاو از وایت اسپارک در سال 2017 انجام می شود. این نظرسنجی از حدود 50 کارشناس محلی SEO برای نظرات آنها در مورد مهم ترین اقدامات و عوامل برای نظرسنجی انجام می شود. رتبه بندی مشاغل محلی
برترین عوامل رتبه بندی سئوی محلی در سال 2021
بسته محلی | ارگانیک محلی |
---|---|
1. نمایه کسب و کار Google (36%) | 1. در صفحه (34%) |
2. نظرات (17%) | 2. پیوندها (31%) |
3. در صفحه (16%) | 3. رفتاری (11%) |
4. پیوندها (13%) | 4. نقل قول ها (7%) |
5. =رفتاری (7%) | 5. =شخصی سازی (6%) |
5. = نقل قول ها (7%) | 5. = GBP (6%) |
7. شخصی سازی (4%) | 7. نظرات (5%) |
این جدول نشان میدهد که پاسخدهندگان نظرسنجی کارشناسان معتقد بودند که مهمترین عوامل رتبهبندی موتورهای جستجوی محلی در طول سال ۲۰۲۱ هستند.
تفاوت بین بسته محلی و نتایج ارگانیک موضعی چیست؟
این دو مجموعه از نتایج در این نظرسنجی به طور متفاوتی مورد بررسی قرار میگیرند، زیرا الگوریتمهای اساسی که Google برای نشان دادن آنها استفاده میکند متفاوت است. بسته محلی از نمایه های کسب و کار Google تشکیل شده است، در حالی که نتایج ارگانیک بومی سازی شده «پیوندهای آبی» سنتی هستند که به وب سایت ها منتهی می شوند.


ما به زودی با جزئیات بیشتر به عوامل فردی خواهیم پرداخت، اما ابتدا اجازه دهید بررسی کنیم که چگونه بررسی عوامل رتبهبندی محلی روندهای رتبهبندی را در طول زمان مستند کرده است. این باید به شما کمک کند تا تصویری از آنچه بر رتبهبندی جستجوی محلی در سال 2021 تأثیر گذاشته است و احتمالاً در سال آینده به کجا میرود، به شما ارائه شود.
اگر در حال تلاش برای بهبود Local Pack و رتبهبندیهای ارگانیک بومیسازی شدهاید، میتوانید اهمیت متوسط فاکتورهای رتبهبندی سئوی محلی را هنگام ترکیب مشاهده کنید:
1. بهینه سازی روی صفحه (25%)
2. پیوندها (22%)
3. GBP (21%)
4. نظرات (12%)
5. رفتاری (9%)
6. نقل قول ها (7%)
7. شخصی سازی (5) ٪
مهم است که به یاد داشته باشید که هر یک از این عوامل به زمان های متفاوتی برای سرمایه گذاری نیاز دارند. این درصد با مقدار زمانی که باید به هر کدام اختصاص داده شود، ارتباطی ندارد.
به عنوان مثال، ایجاد پیوند یک کار مداوم است که کاملاً زمان بر است، در حالی که تنظیم و مدیریت نمایه کسب و کار Google (GBP) نباید زمان زیادی از شما بگیرد.
فاکتورهای رتبه بندی سئوی محلی 2013-2021
همانند الگوریتم جستجوی معمولی گوگل، الگوریتم محلی اغلب توسط گوگل به روز می شود. این نوسانات مداوم به این معنی است که انجام بهترین کار برای مشتریان شما مستلزم توجه مداوم به آنچه در SERP ها می افتد می شود. این وظیفهای است که میتوانید با استفاده از Local RankFlux – تنها ابزار نظارت بر نوسانات رتبهبندی برای جستجوی محلی، در بالای آن بمانید.
اگر آژانسی هستید که به طور خاص با مشاغل محلی کار می کند، هوشیاری نسبت به تغییر محیط محلی می تواند برای موفقیت بسیار مهم باشد. عواملی که بیشترین تأثیر را بر رتبه بندی موتورهای جستجوی محلی دارند می توانند تفاوت زیادی در تبدیل مشتری ایجاد کنند، بنابراین تغییرات اهمیت باید به دقت بررسی شوند.
مانند نظرسنجی عوامل رتبه بندی جستجوی محلی 2020، سیگنال های اجتماعی در نتایج 2021 گنجانده نشده است. برای مدتی اهمیت سیگنالهای اجتماعی در رابطه با رتبهبندی جستجوی محلی کاهش یافته است، بنابراین منطقی است که آنها را به طور کامل از نظرسنجی حذف کنیم.
شایان ذکر است که حذف سیگنالهای اجتماعی قدرت رایدهی را به سمت عوامل دیگری سوق داده است که ممکن است تورمهای خفیفی را در دو سال گذشته ایجاد کند.
بسته محلی / عوامل رتبه بندی یاب محلی در طول زمان


از سال 2015، اهمیت نمایه کسب و کار Google برای اهمیت رتبهبندی بسته/یاب محلی افزایش یافته است و از 15 درصد در سال 2015 به 36 درصد در سال 2021 رسیده است. .
عوامل رتبه بندی ارگانیک محلی در طول زمان


بررسی فاکتورهای رتبهبندی جستجوی محلی نشان داده است که بهینهسازی روی صفحه و پیوندها مهمترین فاکتورها برای رتبهبندی ارگانیک محلی هستند که مجموعاً ۶۵ درصد از اهمیت رتبهبندی را به خود اختصاص میدهند.
اگرچه فاکتورهای باقیمانده وزن کمتری دارند، اما هنوز هم باید به آنها توجه کرد و انجام این کار میتواند فشار نهایی لازم برای پیشی گرفتن از رقبای خود را به شما بدهد.
جالب اینجاست که اهمیت استنادها پس از روند نزولی از سال 2018 دوباره افزایش یافته است.
15 عامل برتر رتبه بندی جستجوی محلی
بسته/یاب محلی | ارگانیک محلی |
---|---|
دسته GBP اولیه | کیفیت / اعتبار پیوندهای ورودی به دامنه |
کلمات کلیدی در عنوان کسب و کار GBP | حجم محتوای با کیفیت در کل وب سایت |
نزدیکی آدرس به نقطه جستجو | پیوند داخلی در کل وب سایت |
آدرس فیزیکی در شهر جستجو | ارتباط کلیدواژه موضوعی (محصول / خدمات) در کل وب سایت |
دسته های اضافی GBP | ارتباط جغرافیایی (شهر/محله) کلیدواژه محتوای دامنه |
رتبه بندی عددی بالای گوگل | کلمات کلیدی در عنوان صفحه فرود GBP |
کامل بودن فهرست GBP | درجه تمرکز وب سایت بر یک جایگاه خاص |
کیفیت / اعتبار پیوندهای ورودی | کلمات کلیدی در متن لنگر پیوندهای ورودی به دامنه |
کلمات کلیدی در بررسی های بومی گوگل | تعداد پیوندهای ورودی به دامنه از دامنه های محلی مرتبط |
حذف لیست های هرزنامه | اقتدار دامنه وب سایت |
کلمات کلیدی در عنوان صفحه فرود GBP | تعداد پیوندهای ورودی به دامنه از دامنه های مرتبط با صنعت |
تعداد نظرات بومی Google (با متن) | وب سایت سازگار با موبایل/ریسپانسیو |
فهرست GBP تأیید شده | حجم محتوای با کیفیت در صفحات خدمات |
کیفیت / اعتبار پیوندهای ورودی به URL صفحه فرود GBP | تنوع لینک های ورودی به دامنه |
قرارگیری صحیح پین نقشه | کلمات کلیدی در برچسب های صفحه فرود GBP H1/H2 |
تمرکز تلاشهای خود بر روی عوامل فردی جدول بالا، راهی عالی برای حرکت رو به جلو هنگام بهینهسازی جستجوی محلی است. با این حال، این واقعیت را نادیده نگیرید که فاکتورهای کمک کننده زیادی فراتر از مواردی که در اینجا نشان داده شده است، وجود دارد، بنابراین مهم است که توجه خود را به طیف گسترده ای از وظایف بهینه سازی معطوف کنید.
سیگنال های نمایه کسب و کار Google
فاکتورهای مهم رتبهبندی فردی در نمایه کسبوکار Google عبارتند از: دسته اصلی، استفاده از کلمات کلیدی در نام کسبوکار، و استفاده از دستههای مرتبط دیگر.
تأثیر و ارزش GBP برای رتبهبندی بستههای محلی/یاب از سال 2018 در مسیر صعودی قرار داشته است. با این حال، اهمیت آن برای نتایج ارگانیک موضعی کمی تغییر کرده است.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 23% | 20% | 22% | 19% | 25% | 33% | 36% |
نتایج ارگانیک موضعی | 10% | 10% | 8% | 7% | 9% | 7% | 6% |
این افزایش اهمیت کلی GBP برای رتبهبندی محلی با چگونگی ادامه تکامل و بهبود این ابزار Google مرتبط است. ویژگیهای جدید اغلب برای بهبود تجربه کاربر اضافه میشوند، بنابراین منطقی است که GBP برای صاحبان مشاغل محلی ارزشمندتر میشود.
اگر به دو لیست برای 15 فاکتور برتر رتبه بندی جستجوی محلی فردی نگاه کنیم، می بینیم که بسیاری از آنها مستقیماً با نمایه کسب و کار Google مرتبط هستند. این شامل اقداماتی مانند تنظیم دسته GBP اولیه، تکمیل و تأیید نمایه GBP، استفاده از کلمات کلیدی در صفحه فرود GBP و موارد دیگر است.
واضح است که اقدامات خاصی در این لیست ها وجود دارد که برای رتبه بندی عالی هستند، اما شما کنترل یا پتانسیل زیادی برای بهینه سازی ندارید.
به عنوان مثال، دسته GBP اولیه مهم ترین فاکتور رتبه بندی برای بسته/یاب محلی است، اما به محض اینکه دسته مربوطه را تنظیم کردید، در اینجا کار دیگری برای انجام دادن وجود ندارد.
به طور مشابه، داشتن کلمات کلیدی در نام کسب و کار فهرست شده در GBP می تواند رتبه بندی را افزایش دهد، اما اگر کسب و کار مورد نظر کلمات کلیدی در نام خود نداشته باشد، کار زیادی نمی توانید انجام دهید (بدون نقض دستورالعمل های گوگل). هنگامی که نام را در فهرست وارد کردید، این کار نیازی به توجه مداوم نخواهد داشت.
با این حال، کاری که می توانید انجام دهید این است که از «کامل بودن» نمایه کسب و کار Google خود اطمینان حاصل کنید. این بدان معنی است که مطمئن شوید همه بخشهای مربوطه را پر کردهاید و همچنان به افزودن عکسها و ایجاد پستهای جدید ادامه میدهید .
دادههای Google اهمیت این موضوع را برجسته میکند و بیان میکند که «مشتریان 70 درصد بیشتر احتمال دارد که بازدید کنند و 50 درصد بیشتر احتمال دارد که از کسبوکارهایی با نمایه تجاری کامل خرید کنند».
عوامل نمایه کسب و کار گوگل که بر رتبه بندی تاثیر نمی گذارد
شایان ذکر است که اگر فقط بر روی بهبود رتبه خود تمرکز می کنید، نیازی به استفاده از تمام جنبه های GBP ندارید.
کارشناسان نظرسنجی عوامل رتبهبندی جستجوی محلی در سال 2021 موافق هستند که چندین عامل مرتبط با پوند انگلیس بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند.
این شامل:
- عکسهای دارای برچسب جغرافیایی که در پوند انگلیس آپلود شدهاند
- کلمات کلیدی در توضیحات GBP
- کلمات کلیدی در محصولات GBP
- کلمات کلیدی در گوگل پست
- کلمات کلیدی در خدمات GBP
- ویژگی پیام رسانی GBP فعال شد
- فرکانس Google Posts
- تنظیم مناطق خدماتی
به یاد داشته باشید، نمایه کسب و کار Google چیزهای بیشتری به جز رتبه بندی وجود دارد. اقداماتی که بر رتبهبندی تأثیر نمیگذارند همچنان میتوانند به تبدیلها کمک کنند، بنابراین ایده خوبی است که به تصویر بزرگتر توجه کنید.
یادداشتی درباره هرزنامه نام نمایه کسب و کار Google
سال 2020 اولین بار بود که مبارزه با هرزنامه GBP به عنوان یک عامل رتبه بندی احتمالی در نظرسنجی Whitespark گنجانده شد، و این وظیفه در سراسر سال 2021 مرتبط باقی مانده است.
اگرچه این اقدامی است که فهرست شما را بهبود نمیبخشد، اما اگر لیستهای رقبای رتبه بالاتر به دلیل نقض هرزنامه جریمه شوند، همچنان میتواند به شما کمک کند.
مبارزه با هرزنامه سومین اقدام برتری است که کارشناسان در سال گذشته برای رتبهبندی Local Pack/Finder تمرکز بیشتری بر آن داشتهاند. این وظیفه در پس کامل بودن پروفایل ها در رتبه دوم و کلمات کلیدی در عنوان کسب و کار در رتبه اول قرار دارد. مسلماً، تا زمانی که کلمات کلیدی در عنوان کسبوکار به عنوان یک عامل رتبهبندی برتر باقی میمانند، برخی از مدیران فهرستها به تلاش برای نقض دستورالعملها با گنجاندن نامناسب کلمات کلیدی ادامه خواهند داد.
در سال 2020، تنها 23٪ از مشاغل محلی برای مبارزه فعالانه با هرزنامه GBP وقت سرمایه گذاری می کردند، که به این معنی است که تعداد زیادی از پروفایل های GBP همچنان می توانند با تاکتیک های هرزنامه برنده شوند.
ابزارهایی که نمایههای GMB و نامهای تجاری را به عنوان بخشی از ردیاب شبکه روی نقشه نشان میدهند ، میتوانند روند مبارزه با هرزنامه را بسیار آسانتر کنند. این به این دلیل است که تمام اطلاعات مناسب را می توان به راحتی در یک صفحه نمایش نقشه مشاهده کرد.
برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نمایه کسب و کار Google، این منابع را بررسی کنید:
بررسی سیگنال ها
فاکتورهای سیگنال بازبینی فردی شامل بررسی های شخص اول و ثالث، کمیت بررسی، سرعت بررسی، و تنوع مرور است.
در چند سال گذشته اهمیت مرورها برای رتبهبندی Local Pack/Finder کمی افزایش یافته است و از 12% در سال 2018 به 17% در سال 2021 رسیده است. اگرچه این افزایش اندک است، اما نشاندهنده ارزش مداوم نظرات در بین مصرفکنندگان است. از سال 2018، زمانی که پیوندها از این نقطه حذف شدند، بررسی ها همواره دومین عامل مهم رتبه بندی بسته/یاب محلی بوده اند.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 12% | 12% | 11% | 13% | 15% | 16% | 17% |
نتایج ارگانیک موضعی | 6% | 7% | 6% | 7% | 6% | 6% | 5% |
اگر به 15 فاکتور برتر رتبهبندی بسته/یاب محلی نگاه کنیم، میتوانیم رتبهبندیهای عددی بالای گوگل، کلمات کلیدی در بررسیهای بومی گوگل و تعداد نظرات بومی گوگل را ببینیم که همگی از اهمیت بالایی برخوردار هستند.
کارشناسان همچنین نشان دادند که رتبه بالای گوگل از بررسی ها، عامل اصلی ایجاد تبدیل در پوند است. بنابراین علاوه بر کمک به کسبوکارهای محلی برای رتبهبندی، بررسیها میتوانند فروش را نیز افزایش دهند.
آیا نمی دانید چگونه می توانید نظرات بیشتری از مشتریان خود دریافت کنید؟ شاید تعجب کنید که بدانید، به طور کلی، تنها کاری که باید انجام دهید این است که بپرسید. ارقام نشان می دهد که 67 درصد از مصرف کنندگانی که از آنها خواسته می شود نظر خود را بگذارند، به این کار ادامه می دهند!
از آنجایی که ارزش بررسیهای آنلاین برای رتبهبندی محلی افزایش مییابد، توسعه فرآیندهایی برای نظارت، رشد و نمایش نظرات میتواند بسیار سودمند باشد. این به صرفه جویی در زمان کمک می کند و در عین حال اعتبار و رتبه بندی آنلاین یک کسب و کار محلی را نیز افزایش می دهد.
نرم افزار مدیریت بازبینی، مانند BrightLocal’s Reputation Manager ، می تواند نظارت بر بررسی را خودکار کند. این کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که بازخورد مهم را از دست ندهید. این ابزار همچنین می تواند به شما کمک کند تا تعداد نظرات خود را افزایش دهید.
به راحتی می توان باور کرد که کسب رتبه های پنج ستاره به طور مداوم تنها راه تسلط بر نظرات است، با این حال، اینطور نیست. در نوامبر 2021، گوگل به اشتراک گذاشت که ترکیبی از نظرات مثبت و منفی در واقع باعث می شود یک کسب و کار قابل اعتمادتر به نظر برسد.
به یاد داشته باشید، گوگل تنها جایی نیست که باید نظرات خود را دریافت کنید. سایتهای بررسی شخص ثالث نیز میتوانند بر رتبهبندی تأثیر بگذارند و تبدیلها را تشویق کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بررسی های آنلاین، این منابع را بررسی کنید:
سیگنال های روی صفحه
عوامل بهینه سازی فردی در صفحه شامل داده های NAP، کلمات کلیدی در عناوین و اعتبار دامنه هستند.
سیگنال های درون صفحه برای سئو سنتی و محلی بسیار مهم هستند. همانطور که از جدول زیر می بینیم، بهینه سازی روی صفحه از سال 2013 به طور مداوم برای رتبه بندی مهم بوده است، و به ویژه برای نتایج ارگانیک محلی.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 18% | 15% | 14% | 14% | 14% | 15% | 16% |
نتایج ارگانیک موضعی | 27% | 27% | 26% | 24% | 26% | 32% | 34% |
به طور خاص، حجم محتوای با کیفیت در یک سایت، مرتبط بودن کلمه کلیدی موضوعی در کل سایت و اعتبار دامنه می تواند در رتبه بندی محلی تفاوت ایجاد کند.
اهمیت بهینه سازی وب سایت کسب و کار محلی شما برای موتورهای جستجو را نباید نادیده گرفت. بهینه سازی شانس شما را برای کشف شدن در هر دو جستجوی عمومی ارگانیک و محلی افزایش می دهد. بهینه سازی روی صفحه همیشه ضروری است، بنابراین عاقلانه است که به این جنبه از سئو تسلط داشته باشید.
تحقیق کلمات کلیدی بخش بزرگی از سئوی درون صفحه است، و شما همیشه باید در هنگام ساختن استراتژی خود به این موضوع دقت کنید. مطمئن شوید که ذهن مخاطبان هدف خود را وارد کرده و محتوای خود را مطابق با کلمات و عباراتی که می دانید این افراد استفاده می کنند، تنظیم کنید. در اصل، شما باید مانند مشتریان خود فکر کنید تا بهتر مورد توجه آنها قرار بگیرید.
برای اینکه یک رقیب جدی در نتایج جستجوی محلی باشید، باید نام مکان خود (شهر، شهر، ایالت و غیره) را در چندین مکان در سراسر وب سایت خود مشخص کنید. همچنین میخواهید از کلمات کلیدی خاص مکان در فراداده برای عنوان و توضیحات در سراسر سایت خود استفاده کنید.
برای تقویت بیشتر قدرت محلی خود از نظر گوگل، صفحات اختصاصی برای محتوای محلی در وب سایت خود ایجاد کنید. همچنین میخواهید در پستهای وبلاگتان به مکان خود اشارههای مکرر کنید—و اگر پستهای وبلاگ نمینویسید، باید شروع کنید!
در مورد کسب و کارهای چندمکانی چطور؟ در این مورد، باید برای هر مکان صفحات جداگانه ای در وب سایت خود ایجاد کنید. مطمئن شوید که تمام داده های NAP مربوطه را در هر صفحه، و همچنین ساعات کاری خود، و هر گونه اطلاعات مرتبط اضافی را درج کنید.
این نه تنها از منظر مشتری مفید است، زیرا آنها به راحتی می توانند اطلاعات مورد نظر خود را پیدا کنند، بلکه می تواند بر رتبه بندی محلی برای هر یک از مکان های لیست شده نیز تأثیر بگذارد.
اگر برای تقویت تلاشهای سئو یک کسبوکار با مکانهای مختلف تلاش میکنید، ثبتنام در دوره آموزشی نحوه انجام ممیزیهای سئو محلی برای کسبوکارهای چندمکانی آکادمی BrightLocal یک مکان عالی برای شروع است. این دوره شما را به دانشی که برای ممیزی جامع یک کسب و کار با دو مکان یا 200 نیاز دارید، مجهز می کند!
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی در صفحه، این منابع را بررسی کنید:
پیوند سیگنال ها
فاکتورهای پیوند فردی عبارتند از متن لنگر ورودی، اعتبار دامنه پیوند، و کمیت دامنه پیوند.
سیگنالهای پیوند مدتهاست که برای افزایش رتبهبندی جستجوی ارگانیک بسیار ارزشمند هستند و همین امر در مورد نتایج محلی نیز صادق است.
پیوندها 31 درصد از عوامل رتبه بندی ارگانیک محلی را در سال 2021 تشکیل می دهند که از 24 درصد از سال 2013 افزایش یافته است.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 12% | 12% | 15% | 17% | 17% | 15% | 13% |
نتایج ارگانیک موضعی | 24% | 25% | 25% | 29% | 28% | 31% | 31% |
نظرسنجی Whitespark اعتبار پیوندهای ورودی به یک وب سایت را به عنوان هشتمین عامل مهم تأثیرگذار بر نتایج Local Pack/Finder قرار داد. اعتبار پیوندهای صفحه فرود که در فهرست GBP نامگذاری شده است نیز به عنوان مهم رتبه بندی می شود.
به دست آوردن بک لینک های با کیفیت می تواند یک کار دشوار و زمان بر باشد، اما آنها راه زیادی را برای بهبود اعتبار یک سایت دارند و سرمایه گذاری ارزشمندی از منابع شما هستند.
یک نکته احتیاط: بک لینک های بد در واقع می توانند به طور کلی برای سایت شما مضر باشند، بنابراین ارزیابی کیفیت وب سایت هایی که از آنها لینک دریافت می کنید بسیار مهم است. یک راه ساده برای انجام این کار، دانلود افزونه MozBar Chrome است .
ابزار MozBar اعتبار دامنه وبسایتی را که بازدید میکنید و همچنین قدرت صفحه هر صفحهای را که در آن هستید به شما نشان میدهد. هر چه هر دو این اعداد بیشتر باشد، کیفیت سایت بهتر است.
همچنین می توانید از این ابزار برای بررسی امتیاز اسپم یک وب سایت استفاده کنید. اگر امتیاز هرزنامه بالا باشد، احتمالاً بهتر است از این وب سایت خودداری کنید زیرا یک پیوند می تواند برای تلاش های SEO شما مضر باشد.
از نظر فاکتورهای رتبهبندی ارگانیک محلی، کیفیت لینکهای ورودی مهمترین نکته است و لینکهای داخلی در کل سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.
استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در متن لنگر پیوندهای ورودی هشتمین فاکتور مهم رتبهبندی برای نتایج ارگانیک محلی است، با تعداد پیوندهای ورودی به دامنه از دامنههای مرتبط محلی در رتبه نهم قرار دارد.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لینک سازی محلی، این منابع را بررسی کنید:
سیگنال های رفتاری
عوامل رتبهبندی رفتاری فردی شامل نرخ کلیک، کلیکهای تلفن همراه برای تماس و زمان اقامت است.
از نظر اهمیت بهعنوان فاکتور رتبهبندی بسته/یاب محلی، سیگنالهای رفتاری به مدت سه سال در حال کاهش بودهاند و از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۸ به ۷ درصد در سال جاری کاهش یافتهاند.
سیگنالهای رفتاری اهمیت کمی برای جستجوی ارگانیک بومیسازی شده را نشان دادند و امسال پس از کاهش قبلی، تا ۱۱ درصد افزایش یافتند.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 5% | 7% | 9% | 10% | 10% | 8% | 7% |
نتایج ارگانیک موضعی | 5% | 7% | 10% | 11% | 12% | 10% | 11% |
سیگنال های رفتاری منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی برای گوگل هستند زیرا دستکاری آنها بسیار سخت تر از سایر عوامل است. این اقدامات توسط جستجوگر انجام می شود و بنابراین فقط تا حدی می تواند تحت تأثیر قرار گیرد.
به جای فکر کردن به روشهای نوآورانه جدید برای تأثیرگذاری بر رفتار کاربر، چرا این زمان را صرف بهینهسازی نمایه GBP خود نکنید تا بهترین تجربه ممکن را به کاربر ارائه دهید. این شامل ایجاد کپی بهینه برای عناوین، توضیحات متا، پست ها و موارد دیگر است. فهرست خود را تا حد امکان ارزشمند و منسجم کنید و به برنده شدن در رتبه بندی ها و تبدیل ها نزدیک تر خواهید شد.
سعی کنید به یاد داشته باشید که هدف نهایی سئو فقط بهبود رتبه بندی نیست، بلکه تمرکز باید بر جذب مشتریان مناسب به یک تجارت برای آن فروش های بسیار مهم باشد. وقتی شروع به دیده شدن توسط مشتریان مناسب میکنید – آنهایی که میخواهند درباره کسب و کار شما اطلاعات بیشتری کسب کنند – این کاربران به طور طبیعی به افزایش سیگنالهای رفتاری نسبت به سایت شما کمک میکنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تأثیرگذاری بر رفتار کاربر، این منابع را بررسی کنید:
سیگنال های استناد
عوامل رتبهبندی استناد فردی شامل دادههای مکان، ثبات NAP IYP/Aggregator و حجم استناد است.
استنادها در طول سالها از اهمیت رتبهبندی کاسته شدهاند، و از رتبهبندی Local Pack در سال 2013 به رتبه ششم مشترک سقوط کردهاند.
از نتایج بررسی فاکتورهای رتبهبندی جستجوی محلی میتوان دریافت که ارزش استنادها به عنوان سیگنال رتبهبندی در سال 2015 کاهش یافت.
در رابطه با اهمیت بسته/یاب محلی، استنادها از 17 درصد در سال 2015 به 7 درصد در سال 2020 کاهش یافت و امسال در 7 درصد ثابت ماند.
از نظر اهمیت در نتایج جستجوی ارگانیک بومی سازی شده، استنادها از 10 درصد در سال 2015 به 6 درصد در سال 2020 کاهش یافته است و در سال جاری به 7 درصد افزایش یافته است. اگرچه میزان درصد فقط اندکی بهبود یافته است، اما جایگاه آن در این فهرست بالا رفته است و از جایگاه مشترک ششم مهم در سال 2020 به جایگاه چهارم در سال 2021 رسیده است.
اگرچه استنادها به تدریج از اهمیت کلی کاسته شده اند، اما همچنان برای دیده شدن و ایجاد اعتماد با مصرف کنندگان ارزشمند هستند. هنگامی که یک مشتری بالقوه می تواند مشاهده کند که اطلاعات یک کسب و کار در سرتاسر وب صحیح و سازگار است، این به ایجاد اعتبار کمک می کند.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 18% | 20% | 17% | 13% | 11% | 7% | 7% |
نتایج Oranic محلی شده | 11% | 11% | 10% | 8% | 9% | 6% | 7% |
دو نوع مختلف استناد وجود دارد – ساختاریافته و بدون ساختار.
نقلقولهای ساختاریافته، که فهرستهایی هستند که توسط یک کسبوکار در فهرستهای راهنمای مرتبط و وبسایتهای شخص ثالث ایجاد میشوند، رایجترین نوع هستند. این استنادها یک راه سریع و آسان برای کسب و کار برای کسب بک لینک فراهم می کند.
بسیاری از وبسایتهایی که نقلقولهای ساختاریافته در آنها ظاهر میشوند، توسط گوگل قابل اعتماد و معتبر هستند، که این بک لینکها را برای کسبوکار مورد نظر ارزشمند میکند. این می تواند به کسب و کار کمک کند تا اعتبار وب سایت خود را شروع کند و همچنین به یک وب سایت معتبر کمک کند.
به مثال زیر از جستجوی اخیر گوگل برای «کافه در ساکرامنتو» نگاه کنید. می بینید که چندین نتیجه از دایرکتوری های کسب و کار، از جمله سه نقطه برتر وجود دارد!


برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نقل قول ها، این منابع را بررسی کنید:
سیگنال های شخصی سازی
فاکتورهای رتبه بندی شخصی سازی فردی شامل تاریخچه جستجو، مکان جستجو و دستگاه است.
شخصیسازی اساساً به این خلاصه میشود که چگونه میتوانید نتایج را از وبسایتهایی ببینید که قبلاً با آنها آشنا بودهاید و مکرراً از آنها بازدید کردهاید. با این حال، از جمله عوامل دیگر، تحت تأثیر مکانی است که کاربر از آن جستجو می کند و زبانی که استفاده می کند.
در رابطه با اهمیت رتبهبندی Local Pack/Finder، شخصیسازی در سال 2017 با 10 درصد به اوج خود رسید و از سال 2018 تا کنون 6 درصد بوده است. درصد از سال 2018.
2013 | 2014 | 2015 | 2017 | 2018 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
بسته/یاب محلی | 7% | 8% | 8% | 10% | 6% | 6% | 4% |
نتایج ارگانیک موضعی | 9% | 9% | 9% | 9% | 7% | 7% | 6% |
اگرچه شخصیسازی میتواند بر نتایج جستجوی عمومی تأثیر بگذارد، این احتمال کمتری دارد که بر نتایج جستجوی محلی تأثیر بگذارد. این بدان معناست که شما نمی توانید از منظر سئو کار زیادی برای بهینه سازی یک وب سایت برای ملاحظات شخصی سازی انجام دهید.
کسبوکارهایی که در کشورهایی با زبانهای مادری متفاوت به مشتریان خدمات ارائه میکنند، میتوانند محتوای خود را ترجمه کرده و بنابراین شخصیسازی کنند تا به مخاطبان مربوطه دسترسی پیدا کنند. سئوی چند زبانه منبعی است که تا حد زیادی کم استفاده شده است که مشاغل محلی می توانند در صورت لزوم از آن استفاده کنند.
شایان ذکر است که در ایالات متحده، 60 میلیون نفر – تقریبا یک چهارم جمعیت – انگلیسی زبان مادری نیستند. بنابراین، اگر کسبوکاری را در یک شهر چندفرهنگی اداره میکنید، احتمالاً ارزش آن را دارد که وبسایت خود را به زبانهایی غیر از انگلیسی که معمولاً صحبت میشود، هدف قرار دهید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شخصی سازی در جستجو، این منابع را بررسی کنید:
بعد چه می شود؟
همانطور که احتمالا قبلاً می دانید، هیچ تضمینی در مسیر موفقیت سئو وجود ندارد. این فرآیندی است که مستلزم تحقیقات مداوم، تلاش و تمایل به تنظیم استراتژی خود در حین حرکت است.
اگرچه تعدادی از عوامل مختلف بر رتبهبندی جستجو تأثیر میگذارند، برخی از وظایف مرتبط نیاز به تلاش مداوم بیشتری نسبت به سایرین دارند. درک اینکه اولویتهای شما باید در کجا قرار گیرند – و اینکه بتوانید بر اساس آن تمرکز خود را تنظیم کنید – برای یک قدم جلوتر از رقبای خود کلید خواهد بود.
بینش های ارائه شده در آخرین نظرسنجی عوامل رتبه بندی جستجوی محلی باید به عنوان راهنمای شما در ارزیابی استراتژی جستجوی محلی خود برای سال آینده باشد. این توصیه تخصصی به حذف حدس و گمان از سئوی محلی کمک می کند تا بتوانید زمان و انرژی خود را در مکان های مناسب اختصاص دهید.
در نهایت، مایلیم از دارن شاو، تیم Whitespark، و همه کسانی که تخصص خود را در این نظرسنجی مشارکت دادند، تشکر و قدردانی کنیم!