مقالات

10 نکته بازاریابی تلفنی برای مبتدیان

بازاریابی تلفنی - تماس با ما

بازاریابی تلفنی برای مبتدیان می تواند بسیار دلهره آور باشد. اغلب این انتظار وجود دارد که افراد بی ادب باشند و / یا تلفن را در هر فرصتی زمین بگذارند. این ترس وجود دارد که شما گیر بیفتید ، ندانید در یک لحظه مهم در مکالمه چه چیزی بگویید یا در لحظه کلیدی زبانتان بسته شود. و همچنین این تهدید وجود دارد که شما نمی دانید چگونه با سوالات سخت کنار بیایید.

بازاریابی تلفنی b2b حرفه ای روشی بسیار موثر برای ایجاد فرصت های فروش و افزایش درآمد است. بنابراین تماس گیرندگان خوب ارزش طلا دارند. اما ، آنها احتمالاً شروع به موفقیت بالا نکرده اند. آنها مجبور شدند اولین تماس خود را به همان شیوه ای که مبتدیان باید در هر نقشی شروع کنند ، برقرار کنند. تقریباً به طور قطع ، آنها نگرش مثبت و سطوح انرژی بالایی داشتند (پیش نیازهای موفقیت) ، اما مجبور بودند در همان نقطه با سایر تماس گیرندگان سرد شروع کنند.

بنابراین ، بهترین راه برای انجام این کار و عدم ایجاد حس واقعی از تماس چیست؟ در این مقاله 10 نکته بازاریابی تلفنی را برای شما توضیح می دهیم که امیدواریم به شما کمک کند.

1- مانند بازاریابان تلفنی صحبت نکنید.

بازاریاب های تلفنی موفق راحت و آرام به نظر می رسند و از زبان طبیعی استفاده می کنند. مشتریان احتمالی به سفتی و تماس های اسکریپت شده پاسخ نمی دهند. هرچه بیشتر از  خطوط بیش از حد تمرین شده ( مانند کسی که دارد از روی برگه مطلبی را می خواند) استفاده کنید، مشتری از همان ابتدا شما را به عنوان یک بازاریاب معمولی انتخاب می کند. بنابراین ، سعی کنید رویکرد اولیه خود را ملایم تر کنید تا واقعاً جالب تر و جالب تر به نظر برسد و مکالمه جریان بسیار بهتری خواهد داشت.

2-بازی اعداد را انجام دهید .

هرگز با کسی که با او تماس نمی گیرید معامله نمی کنید. بنابراین ، تماسهای کافی برقرار کنید تا نسبت ها به نفع شما عمل کنند. این بدان معناست که تمرکز داشته باشید و از انجام کارهای پرت دیگر بپرهیزید. یک قاعده خوب برای بازاریابی تلفنی b2b این است که 100 تماس در 7 ساعت در روز داشته باشید. با این حال  اگر در حال مکالمات واقعاً درگیر و مکالمات زمان بری دارید ، این نسبت می تواند به 70 تماس در روز کاهش یابد.

3-برنامه ریزی همه چیز است .

بله ، به همین سادگی است. آماده سازی همه چیز است ، به ویژه در مورد داده ها. داده های بد تنها چیزی است که بازاریابی تلفنی را بیش از هر چیز دیگری از خط خارج می کند. بنابراین ، برنامه ریزی قبل از تماس شما باید شامل شناسایی و اصلاح بازار هدف شما باشد. این ممکن است به معنای خرید یا ایجاد لیستی از نقش های شغلی تصمیم گیران در مکان های مناسب ، با اندازه مناسب کسب و کار و بخشی باشد که می توانید با آنها سودآوری داشته باشید و در حالت ایده آل ، جایی که می توانید نمونه هایی از کارهای موفق قبلی خود را به نمایش بگذارید.

4-کار کنید چه چیزی در قایق چشم انداز شما شناور است .

چرا آنها باید زحمت صحبت کردن با شما را بکشند؟ چه سودی از تماس شما می برند؟ اگر آنها قبلاً از خدمات شما استفاده کرده اند نسبت رضایتشان چگونه بوده است؟ به این سوالات پاسخ دهید و نتایج بهتری را بدست آورید. شما باید در مورد علت تماس و موارد احتمالی که در حین تماس پیش رو دارید کاملا مشرف باشید  بنابراین ، در مورد چالش ها یا مسائل احتمالی تحقیق کنید و دلایل تماس خود را در نظر بگیرید تا در همان چند ثانیه اول تماس ، مشتری را جذب کنید.

5-کمی آموزش ببینید باشه.

در بازاریابی تلفنی و روش های مختلف آن مهارت کسب کنید. در مورد کار خودتان مطالعه کنید و روش های جدید را در کارتان استفاده کنید. فروشندگان عاشق صحبت کردن هستند. اما ، خوب ها می دانند چگونه گوش دهند . بسیاری از مولفه های مهم در بازاریابی تلفنی نقش مهمی دارند و آموزش صحیح می تواند احتمال موفقیت را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

6-مقداری زره ​​بپوش.

بازاریابی تلفنی آسان نیست شما باید تا حدودی در برابر طرد شدن مقاومت کنید . اگر این کار را نکنید ، این کاری خواهد بود که به طور فزاینده ای دلهره آور می شود. برای افراد ضعیف نیست اگر می خواهید به ارتفاعات برسید ، باید هدف گرا باشید. بنابراین بیاموزید که چگونه با طرد شدن کنار بیایید و به فرصت احتمالی بعدی بروید. به هر حال ، مشتری بعدی نمی داند در آخرین تماس شما چه اتفاقی افتاده است. بنابراین ، خودتان را آرام کنید و از نو شروع کنید.

7-بررسی اعتراضات و دلایل نه گفتن مشتریان

بهترین بازاریاب های تلفنی احتمالاً بیشترین تعداد نه را دریافت کرده اند. و مطمئناً آنها یاد می گیرند که اعتراضات را بپذیرند. آنها به آنها عادت می کنند و راه هایی برای غلبه بر این خرابکاران ایجاد می کنند. شما توسط دروازه بان ها و تصمیم گیرانی که خدمات شما را نمی خواهند مسدود می شوید. اعتراضات احتمالی را برطرف کرده و تا آنجا که ممکن است پاسخ ها را آماده کنید. اعتراضات نباید باعث افت انگیزه شما شوند و اگر برای آنها آماده هستید ،به فکر اهداف خود باشید و پر قدرت ادامه دهید.

8-سرعت ساخت و ایجاد اطلاعات تماس جدید

سیستم های خوب همراه با داده های خوب بازده تماس را افزایش می دهند. قبلا گفتیم که بازاریابی تلفنی یک بازی اعداد است و تا حد زیادی این درست است. به همین ترتیب ، برقراری تماس های کافی شما را قادر می سازد تا تماس های گرم خود را ایجاد کنید و این به خط فروش شما تبدیل می شود. اگر در مدت زمان معقولی تماس کافی برقرار کرده اید ، درصد مناسبی از تماس های شما ، هر روز ، در مواقعی که مشتری یا انتظار تماس شما را دارد یا زمانی که قرار است قرارداد تمدید شود ، پاسخگوی تماس شما خواهد بود. در نتیجه ، شتابی که در طول مسیر ایجاد می کنید ، راه را برای نتایج آینده هموار می کند.

9- برای ایجاد انگیزه در دیگران به خود انگیزه دهید .

اگر کسل کننده و بی علاقه هستید چرا مشتریان با شما تعامل کنند؟ این کار دشواری است بنابراین باید در هنگام تماس مثبت و خوش بین و پر انرژی باشید. به هر حال ، آنها نمی دانند که تماس قبل از آنها یک فاجعه بود. هر تماس فرصتی جدید برای تجارت است. بنابراین چانه خود را بالا نگه دارید و هر تماس را مثبت شروع کنید تا مشتری احساس کند که مجبور است به جای اینکه تلفن شما را قطع کند ، با شما شروع به گفتگو کند.

10- خوب سوال بپرسید.

سوالات خوب در عملکرد خوب نقش اساسی دارند. این یک مهارت بسیار پایین در فروش است اما بسیار حیاتی است. فروشندگان برتر حس تشخیص بالایی دارند. آنها از ترکیبی از سوالات باز و بسته برای نشان دادن علاقه ، به منظور ارائه اطلاعات مورد نیاز خود ، برای اطمینان از اینکه مخاطب بیشتر از آنها صحبت می کند ، استفاده می کنند و راه حل هایی برای مشکل آنها ارائه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *